Kétféle masszőr van: akad, aki hisz abban, hogy a Facebook marketingcsatornája hatékony, mások nem. Ha az utóbbiak táborába tartozol, félre kell tenned az ellenérzéseidet, hiszen Te nem csak masszőr, hanem üzletember és marketinges is vagy, ugyanis…
Ugyanis a Facebook még mindig az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb reklámeszköz lehet a kezünkben – ráadásul sok esetben ingyenesen támogatja masszőrmarketing - vendégkör megtartó, kialakító tevékenységedet! Ennek egyenes következménye, hogy több szempontból is előbbre jutsz: folyamatosan kommunikálhatsz, növelheted vállalkozásod tekintélyét, hitelességét, és bővítheted a vendégkörödet.
Azonban ahhoz, hogy ez valóban hatékony legyen, nem elég a folyamatos jelenlét! A posztjaidnak értékesnek kell lennie! Hogyan lesz minőségi egy-egy poszt? Ebben fogok neked segíteni:
Ha még nem rendelkezel ezen a rendkívül népszerű közösségi oldalon üzleti fiókkal (nem azonos a személyes, privát profiloddal), azonnal nyiss egyet!
Ahogyan azt a Masszőr marketing és vállalkozási ismeretek tréningjeimen is mindig javaslom, különítsd el személyes profilodat a vállalkozásod profiljától!
Mi a célja a posztolásnak? Siker, pénz, csillogás! ☺
- Megismertetni magad és a tevékenységed a környezetedben élőkkel, akik meglévő vagy potenciális vendégeid is egyúttal.
- Folyamatos kommunikáció, melyben képet adsz a vállalkozásodról, szakmai munkádról, hogy minél nagyobb klientúrát tudj kiépíteni a lehető legolcsóbban.
Azokat az embereket kell meggyőznöd, akik most vagy a későbbiekben masszőrt keresnek
Az már fél siker, ha követik az oldalad, és/vagy ismerősük már jár Hozzád, de keveset tud Rólad, szakmai kompetenciádról, eredményeidről.
Itt lehetőséged van „eladni magad”. Tudom, nem túl szimpatikus kifejezés, de mindketten tudjuk, ahhoz, hogy a vendég eljusson a masszázságyig, magunkat kell eladnunk!
Az egyik legfontosabb, hogy az emberek megismerjék az eddig elért eredményeidet, megtudják milyen területen, milyen problémákban tudsz számukra megoldást, gyógyírt nyújtani. Meg kell nyerned őket Magadnak, hogy tudják, jó szakember vagy, akire lehet számítani.
Azonban – érthető módon – szeretnének belátni a kulisszák mögé, azaz megismerni az üzleted és Téged más, „emberi” vonatkozásokban is.
Ki vagy te? Látni szeretnének a munkahelyeden, masszázs közben. Posztokat, véleményt várnak a vendégeidtől a környezetről is, ahol Őt fogadod.
Posztjaidban mutasd be magad, vállalkozásod, életfilozófiád, szakmai kompetenciád – segíts az ismeretlen érdeklődőnek elérni azt a bizalmi szintet, hogy merjenek, akarjanak időpontot kérni Hozzád, vagy Te juss eszükbe, ha gondjuk akad.
A posztjaid a meglévő vendégkörödhöz is szólnak – így biztosítva egy kiváló kommunikációs csatorna folyamatos működését.
1. Névválasztás
Az oldal nevének ajánlott a Te neved + szolgáltatásod (azaz: masszőr-/masszázsterapeuta) + településnév.
Ha a név már adott, de úgy gondolod, ezek alapján változtatsz, megteheted. A lényeg: a masszőr, masszázs szó, szavak és a településnév mindig szerepeljen a fiók nevében, mert így tudnak Téged könnyebben beazonosítani és Rád találni.
Gondold csak át: egy településen belül is lehet több azonos nevű üzlet, az országban ennek hatványozódik az esélye. Segítsd a Téged keresőket!
Vedd figyelembe, hogy a névnek jobb esetben egyeznie kell a honlapod domain nevével, üzleti e-mail címeddel pl. info@masszázsveszpremben.hu Mennyivel bizalomgerjesztőbb ez a név, mint a jucus.mucika910627@freemail.hu
2. Adatok kitöltése. A vállalkozásodnak Te vagy a címere, légy büszke magadra!
Muszáj pontosan, az összes lehetőségeket kihasználva kitölteni az adatlapod! Nem csak az élő, létező emberek, hanem a keresők algoritmusai miatt is. Add meg a lehetőségét, hogy telefonon, Messengeren vagy akár személyesen is elérjenek – minden üzleti elérhetőséged legyen megtalálható!
A profilképen Te magad légy – egy kedves szakember, masszőrhöz illő ruházatban, kellemes környezetben. Ez egy bizalmi kapcsolatra épülő tevékenység, vállald bátran magad! Egy fantasztikus szakmát képviselsz, nap, mint nap azon dolgozol, hogy a pácienseid fájdalommentesen, kevesebb problémával éljék az életüket. Bizony én sem keresnék fel olyan masszőrt, akinek nem tudok előzetesen a szemébe nézni, aki nem ad lehetőséget arra, hogy lássam, kinek a kezei közé adom a testem.
(Technikai javaslat: figyelj a jó megvilágításra, mert a legbájosabb arcot is rémisztővé tehetik az árnyékok!)
Szisztéma – hogy csináld igazán profin.
- Első és legfontosabb: posztolj rendszeresen, tervszerűen, és tudd, az eredmény nem marad el!
- Ne légy unalmas!
Biztos Te is látod kollégák posztjait, hirdetéseit, és azt is, hogy ezek több mint 70 %-a csak árkedvezményekről, szabad időpontokról szól, ezek is zömében unalmasak, szárazak, szinte hallani, ahogyan zörögnek a bejegyzések. Lássuk be, kutyát nem érdekli az ilyen poszt – már görgetnek is tovább…
Pedig mennyi, de mennyi lehetőséged van, hogy a többieknél sokkal különbül és eredményesebben keltsd fel és tartsd meg a figyelmet!
Poszt-témák hétről-hétre, egy egész hónapra.
Posztolási struktúra hétfőtől-péntekig
- Hétfő: szakmai posztok napja.
- Kedd: vállalkozásod napja.
- Szerda: ki vagy te?
- Csütörtök: szakmai cukiságok, vidámság, humor napja (mint régen a „kabarécsütörtök”). ☺
- Péntek: a siker napja.
- Szombat-vasárnap: pihenőnap, de ha rám hallgatsz, a hétvégét sem hagyod ki. Vess be könnyed témákat!
Mi kell még a tökéletes Facebook poszt megírásához?
Mindenki tökéletes Facebook-posztot szeretne írni, melynek képtelenség ellenállni, el kell olvasni, meg kell nézni és „menő” osztani. Meglátod, előbb vagy utóbb (jobb ha előbb) időpontot fog kérni az olvasód masszázsra.
- Vond be az olvasót!
Kérd meg erre-arra, azaz helyezz el a poszt elején/közben/végén kérdést, kérést: Írd meg Te is… Mit gondolsz erről?… Te is így csinálnád?… Veled is előfordult? ...
Arra figyelj, ne legyen erőltetett, de tudd, a Facebook akkor fogja szeretni a posztodat, ha minél többen megosztják! Vagy mert értékes a tartalom, vagy mert vicces, hasznos, esetleg valamit nyerhetnek vele.
Az is remek, ha hozzászólnak vagy legalább egy lájkot odabiggyesztenek! - Mindig használj képet!
A legjobb az, amin Te is szerepelsz. Fentebb írtam, mire figyelj ezzel kapcsolatban!
Dobj be pár emoji-t! A szöveget megtörő kis ikonok segítik az olvasást, fenntartják az érdeklődést. Ma már bőven találsz minden területhez – válassz ki párat az adott témához. Ezt se vidd túlzásba!
- Ne bonyolíts!
Egy poszt egy dologról szóljon. Ne komplikálj, ne akarj sokat egyszerre és nem kell feltétlen hosszúnak lennie. Ha fontos a téma, például szakmai a posztod, az tuti hosszabb, de még ezt is rövidítsd, amennyire lehetséges.
Egy „Ezt gondoltad volna…?” kérdésre például pár lényegre törő felsorolással választ is adhatsz. - Aktiválj!
A poszt célja mindig az hogy aktiválja a követőid, vendégeid, érdeklődőid. Bátran lehet vicces, de nem közönséges (!), nyugodtan nyúlhatsz aktuális témákhoz is. A lényeg, hogy közösséget építs (politika, vallás TILOS).
Ha kifejezetten a masszázsodról írsz, ne félj a végére odaírni: megbízhatsz bennem, mindig a legnagyobb figyelemmel és szakértelemmel kezelem a hozzám fordulókat. Kérj Időpontot most a … telefonszámon, vagy Messengeren… néven.
- Köszönj el stílusosan!
Ha van szlogened, minden posztodat zárhatod vele.
Ugye, megjött a kedved a posztoláshoz?
☺ Remélem, már alig várod, hogy megírd az első heti posztokat! Bőségesen van témád, ismered a struktúrát, nem bújhatsz ki az alól, hogy nekiess az üzenőfaladnak, és üzenj, üzenj, üzenj! Meglesz az eredménye!
Most, hogy már tudod, a Facebook-posztok nem harapnak, sőt, remekül lehet őket idomítani, kívánok Neked lelkes közönséget és minél több Hozzád forduló, értő kezeidre vágyó vendéget!
Egy Facebook posztolási terv munkafüzetben - egy egész hónapra, naponta konkrét poszt témákkal, ötletekkel végigvesszük a lehetőségeid. Amennyiben szeretnél ehhez az új kiadványhoz hozzájutni, írj nekem az info@masszorvagyok.hu email címemre, amint elkészül a nyomdában, küldöm az értesítést, hogyan tudod megszerezni. Az abban szereplő listával leveszem a válladról a terhet, ugyanis egy egész hónapra kész ötletbörzét kapsz tőlem, neked csak a személyes adataiddal, saját szavaiddal, fotóiddal kell kiegészítened.
Fogom a kezed, hogy elengedhessem – üdvözlettel: Fekete Ibolya, a Te Masszőr marketing mentorod. www.masszormarketing.hu
Szerző:
Fekete Ibolya Masszőrmarketing
www.masszormarketing.hu