Tanítás és tanulás a szakma szeretetéből

Szekerczés Norbert vagyok, jelenleg egészségügyi tanárként dolgozom, ahol főleg egészségügyi szakmai tárgyakat oktatok elméletben és gyakorlatban egyaránt.

Egyik fő profilom az elsősegélynyújtás, amellyel több mint 20 éve foglalkozom. Nagyban meghatározta a szakmai életemet és karrieremet, ezért nemzetközi oktatói licenccel is rendelkezem.

Másik fő profilom a masszázs és a természetgyógyászat, amely szintén gyerekkorom óta az érdeklődési körömbe tartozik. Valószínűleg azért, mert a természetes gyógymódokat már a családom is használta - a nyugati orvoslás mellett -, ezért számomra nem volt szokatlan később sem, hogy a megfázást, torokgyulladást például gyógynövényekből készült teával kezeljem.

Szakmai végzettségeim kezdetét az egészségtan tanár főiskolai diploma megszerzése jelentette. Mivel abban az időben ezzel a végzettséggel nem lehetett elhelyezkedni, így az egészségügy felé vettem az irányt, és ápolói képesítést is szereztem, mellyel a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnál, később pedig a SZTE Traumatológiai Klinikán folytattam munkámat.

Szerettem ápolóként dolgozni, de nem találtam a helyem a hagyományos egészségügyi ellátásban, és annak hierarchikus felépítésében, ahol a szabályok fontosabbak, mint a betegek. Ez vezetett a természetgyógyászati tanulmányaimhoz a Varázsligetnél, ahol thai masszázst, köpölyözést, és sok más érdekes technikát tanultam meg. Végül ezekből az ismeretekből az Egészségügyi Továbbképző Intézetnél tettem le az alternatív mozgás-masszázs terapeuta természetgyógyász-szakmai vizsgát is. Így lettem masszőr.

Bár a keleti masszázstechnikák a mai napig meghatározzák a masszázskezeléseimet, mégis szerettem volna ismereteimet és gyakorlati készségeimet bővíteni. Megszereztem hát az alternatív fizioterapeuta természetgyógyász-szakmai vizsgát, és a gyógymasszőr szakmai képesítést is.

2017-ben lehetőségem nyílt egy egészségügyi technikumban főállásban elhelyezkedni, ami már ápoló koromban is nagyon foglalkoztatott, ugyanis láttam a hozzánk érkező tanulók elméleti és gyakorlati hiányosságait. Már akkor is küldetésemnek tekintettem, hogy a tanulók a képzésük végére jól felkészült elméleti és gyakorlati szakemberekké váljanak, és ezért igyekeztem is mindent megtenni. A munka mellett folyamatosan képeztem és képzem magam, így a magasabb szintű oktatáshoz szükséges egészségügyi tanár mesterfokozatot is megszereztem.

Amióta csak tanítok, vizsgáztatok ápolókat, egy ideje pedig már gyógymasszőröket is. Sajnos az utóbbinál egyre több hiányosságot tapasztalok a szakmai vizsgáztatás alkalmával, amely sokszor nem a tanuló hibája, hanem a képző intézmény vagy az oktató hiányossága. Azt gondolom, hogy a tanulók nem elég felkészültek a szakmai karrierjük elkezdésére, támogatásra szorulnak. Emiatt indítottam el információs blogomat, a gyógymasszőrleszek.blog.hu-t, amelyen igyekszem olyan információkat adni a leendő gyógymasszőröknek, amelyek hasznosak számukra a képzés folytatásához, vagy éppen utána.

Oktatói munkám során tapasztalom, hogy mennyire fontos a folyamatos képzés. Igyekszem én is jó példával elöl járni a tanulóim számára, jelenleg kineziológiai szakmai vizsgára készülök.

A Fabulo-nál induló cikksorozatom célja a képzéssel és továbbképzéssel kapcsolatos témák alapos feldolgozása, valamint a kezdő masszőrök tanácsokkal történő segítése az elindulásban. Úgy tapasztalom, e téren nagy a bizonytalanság a szakmában.

blog-profil_szekerczes_norbert

Szerző:
Szekerczés Norbert, M.Ed., nemzetközi (ERC, EFR) elsősegélynyújtás oktató ápoló- és gyógymasszőr vizsgafelügyelő
Szeno Oktatás